Tavoitteena  200 000 seuraajaa Lions-tapahtumille ja -toiminnalle

Innostamme ihmisiä liittymään hänen oman lähialueensa Lions-tapahtumista tiedottaviin  WhatsApp-ryhmiimme. Ryhmät ovat yksisuuntaisia tiedotuskanavia. Vain me lionit voimme lähettää viestejä seuraajillemme.

WatsApp-ryhmien avulla klubit voivat markkinoida omia tapahtumia paremmin niistä kiinnostuneille ihmisille ja saada uusia jäseniä mukaan toimintaan.

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.

Onko teidän alueella jo WhatsApp-ryhmä?

Haluamme koko Suomen kattavan tiedotuskanavan, jossa on mukana kaikki paikkakunnat. WhatsApp-ryhmät luodaan ihmisten asuinalueiden mukaisesti, ei klubien tai piirien rajojen mukaisesti.

Tarkista ensin jos teidän alueella on olemassa WhatsApp-ryhmä. Mikäli näin on, niin ota yhteyttä sen ylläpitäjään ja sovi yhteisestä käytöstä.

Luo omalle alueellesi WhatsApp-tiedotuskanava

Katso yllä oleva ohjevideo ja toimi alla olevien ohjeiden mukaisesti.

Tarvittavat asiat ennen kuin voit perustaa ryhmän

1. Sinun on osattava käyttää WhatsAppia. Se on oltava asennettuna matkapuhelimeesi tai tietokoneelle (suosittelemme).
  2. Tarkista seuraa.lions.fi -palvelusta postinumeroilla, onko sopiva WhatsApp-ryhmä jo perustettu. Jos on, niin sovi yhteisestä käytöstä sen ylläpitäjän kanssa. Pidä palvelu yksinkertaisena seuraajille ja älä perusta kahta saman alueen ryhmää.
  3. Mieti mikä aluejako on seuraajien mielestä sopiva, älä käytä klubirajoja tai piirirajoja. Tärkeintä on alueella asuvien ihmisten ajatus siitä, minkä alueen tapahtumista he ovat kiinnostuneita ja haluavat osallistua. Esim: Helsinki / Vantaa / Espoo / Hyvinkää / Kirkkonummi ja Porkkala.
  4. Mieti nimi ryhmälle, esim: "Lions-tapahtumat Helsingissä" tai "Lions menoo Oulussa"
  5. Mieti kuvausteksti ryhmälle, esim: "Haluatko kuulla ensimmäisenä oman alueesi Lions-tapahtumista? Tämä ryhmä on luotu juuri sinua varten! Ryhmä on yksisuuntainen tiedotuskanava. Vain me lionit voimme lähettää viestejä sinulle."
  6. Voit luoda ryhmälle oman ikonin tai käyttää sivun lopussa olevaa ikonikuvaa. Lataa kuva valmiiksi laitteelle, jolla perustat ryhmän.
  7. Tarvitset ryhmän perustamisessa sille yhden jäsenen eli mieti kenet liität ryhmään ensimmäisenä.

Ryhmän perustaminen

1. Avaa WhatsApp matkapuhelimessa tai tietokoneella (suosittelemme tietokonetta, jos asennettu siihen)
  2. Aloita ryhmän perustaminen: Tietokoneella klikkaa "Uusi keskustelu -> Uusi ryhmä" ja matkapuhelimella napauta kolme pistettä oikeassa yläreunassa ja valitse "Uusi ryhmä"

Matkapuhelimella

3. WhatsApp pyytää lisäämään uuteen ryhmääsi ensimmäisen jäsenen (ilman jäsentä ryhmää ei voi perustaa). Etsi ensimmäinen jäsen ja lisää hänet jäseneksi. Voit lisätä useamman.

4. Klikkaa tietokoneella "Seuraava" ja matkapuhelimella vihreätä nuolta

5. Kirjoita ryhmän nimi
  6. Valitse ryhmälle kuvake: Klikkaa / napauta kameran kuvaa -> Valitse kuva -> Valitse kuvatiedosto/kuva -> mukauta kuvaa ja valitse se

Matkapuhelimella

7. Klikkaa / napauta ryhmäoikeudet ja valitse seuraavat asetukset ryhmälle:

• Jäsenet voivat -> Muokkaa ryhmän asetuksia: Poista valinta / älä salli
    • Jäsenet voivat -> Viestien lähettäminen Poista valinta / älä salli
    • Jäsenet voivat -> Lisää muita jäseniä: Poista valinta / älä salli
    • Ylläpitäjät voivat -> Hyväksy uudet jäsenet: Poista valinta / älä salli

Matkapuhelimella

• Kun olet valinnut asetukset, palaa takaisin ryhmän luomiseen (nuoli vasemmalle yläreunassa)
  • Kaikki tiedot on valittu, nyt voit luoda ryhmän klikkaamalla tietokoneessa "luo"-nappulaa ja matkapuhelimessa vihreätä (✓) nappulaa.
  • Lisää uuteen ryhmään vielä ryhmän kuvausteksti. Pääset asetuksiin klikkaamalla ylhäällä olevaa ryhmän nimeä.

Matkapuhelimella

• Tarvitset ryhmän liittymislinkkiä myöhemmin, kopioi se itsellesi ryhmän asetuksista. Mene ryhmän asetuksiin klikkaamalla ryhmän nimeä yläosassa ja sen jälkeen valitse "Jäsenet" ja sen jälkeen klikkaa tietokoneessa oikealla ylhäällä olevaa linkki-ikonia sekä "Kopioi linkki"-ikonia. Matkapuhelimessa napauta asetuksissa "Kutsu linkillä" valintaa ja sen jälkeen "Kopioi linkki" ikonia.

Tietokoneella ja matkapuhelimella

• Ryhmän liittäminen seuraa.lions.fi -palveluun

1. Kopioi ryhmän kutsulinkki ryhmän asetuksista, tarvitset sitä hakemuslomakkeessa.
    2. Mene tekemään liittymishakemus alla olevalla lomakkeella.
    3. Saat sähköpostilla tiedon, kun ryhmäsi on liitetty palveluun ja on käytettävissä.
    4. Mene seuraa.lions.fi -palveluun ja etsi oman kanavasi liittymissivu postinumerolla. Klikkaa sen oikeassa alareunassa olevaa "mainos" sanaa ja saat tulostettavan mainoksen. Tulosta se ja käytä sitä tapahtumissa.
    5. Tutustu yllä oleviin video-ohjeisiin, kuinka hankit uusia seuraajia mukaan.
    6. Nyt voit aloittaa seuraajien hankkimisen ja sopia ryhmän yhteiskäytöstä kaikkien alueen klubien kanssa.

Hakulomake WhatsApp-ryhmän liittämisestä seuraa.lions.fi -palveluun

Lions-klubit voivat liittää WhatsApp-ryhmiä seuraa.lions.fi -palveluun täyttämällä alla olevan lomakkeen.

Kuvapankki seuraa.lions.fi -painotuotteille

Ladattavat painotuotteet ovat saatavilla Google Drivessa osoitteessa:
    drive.google.com/drive/folders/1o0QRUUMpl-Bvt5JHHq02r1dAOXFo9eF7?usp=sharing

Ikoni WhatsApp-ryhmälle

Klikkaa kuva auki ja lataa omalle tietokoneelle hiiren oikealla nappulalla. Voit sen jälkeen lähettää sen matkapuhelimeen esimerkiksi sähköpostilla ja tallentaa sen matkapuhelimen kuviin. Tällä tavalla saat sen käyttöösi WhatsApp-ryhmän asetuksissa.